Za rok na čele najvplyvnejšieho média na Slovensku čelil vzbure redaktorov, obvineniam z normalizácie pomerov v televízii či hokejovému úspechu konkurenčnej Jojky. Šéf spoločnosti Markíza – Slovakia Peter Gažík hovorí v rozhovore pre Forbes o prioritách svojho pôsobenia vo firme z rodiny Kellnerovej PPF, vývoji sledovanosti spravodajstva či investíciách do domácej tvorby.
Vo funkcii riaditeľa spoločnosti Markíza – Slovakia ste rok. Ako ste spokojný s výkonmi firmy pod vaším vedením?
Z pohľadu tržieb je na tom firma historicky najlepšie, koniec koncov stabilne rastie každý rok. Z pohľadu sledovanosti sme vďaka futbalovému šampionátu a rozloženiu vysielania zápasov medzi naše stanice – hlavnú Markíza a menšiu Dajto – dosahovali v niektorých dňoch trhový podiel cez päťdesiat percent, čo sme nemali od roku 2015.
S akou víziou ste prišli do Markízy? Kam ju chcete posunúť?
V zásade sa chcem sústrediť na tri piliere. Firmu sa snažím pripraviť na technologické a digitálne výzvy, ktorým čelí každé odvetvie, teda ako pracujeme, ako narábame s dátami, ako zefektívňujeme procesy. Po druhé, sústredíme sa na Voyo ako produkt, ktorý je postavený na programe, ale predáva sa skôr spôsobom, ktorý poznáme z telekomunikácií.
Od vysielania k streamingu
Čo to znamená?
Je to produkt, ktorý má koncového zákazníka. Snažíte sa teda každý mesiac pracovať s bázou klientov a hľadať optimalizácie, či už cez programovú ponuku, alebo cenu – ako ju dostať na férovú úroveň za kvalitu a rozsah ponúkaného obsahu. Myslím si, že po roku už vidieť výsledky. Pred pár týždňami sme spustili novinku Voyo maximum.
No a po tretie, snažím sa firmu personálne aj hodnotovo posunúť, spraviť z nej organizmus, tím, ktorý ťahá za jeden povraz. Staviam na tom, čo funguje – to treba vyzdvihnúť a netreba to meniť.
Konkrétne?
Televízia je veľmi úspešná v programe, robí ho kvalitne, s najlepšími ľuďmi, s výborným kastingom a produkciou.
Keby ste to mali rozmeniť na drobné, aké ciele máte alebo chcete v nasledujúcich rokoch dosiahnuť?
Záleží nám napríklad na preklápaní zákazníkov od lineárnej televízie k streamovacej platforme, v našom prípade Voyo. Súvisí to s tým, že čas, ktorý ľudia strávia pred obrazovkou stúpa, ale mení sa forma, čas a priestor konzumovania obsahu. Náš míľnik je mať milión predplatiteľov Voyo v priebehu roka 2025.
Koľko ich máte aktuálne? Minulý rok skupina PPF komunikovala 650-tisíc predplatiteľov, zachytili sme už aj číslo 900-tisíc…
Aktuálne má Voyo v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky už 850-tisíc aktívnych používateľov. To je v stredoeurópskom priestore výnimočný počin.
Organický rast a šport
Vlani ste dosiahli tržby 132 miliónov eur a zisk 25 miliónov. Kam sa dostanete za tento rok? Aký je plán?
To sú čísla, ktoré priebežne nekomunikujeme ani dovnútra, ani navonok. V tomto roku bude dynamika rastová, bude reflektovať najmä úspech šampionátu a tiež špecifický obsah, ktorý máme. Nárast bude vo vyšších jednotkách percent. V budúcom roku zrejme nebude rast taký dynamický ako tento rok, ale ambícia je opäť rastová vo všetkých ukazovateľoch.
Za zvýšenými tržbami a ziskom Markízy teda bude tento rok šport?
V nemalej miere je to šport, ale rastieme aj organicky. Okrem sponzorských peňazí, ktoré sme získali vďaka vysielaniu šampionátu, rastú aj iné reklamné príjmy.
Sesterská firma Nova v Českej republike, ktorá tiež patrí do skupiny CME, má už šesť športových kanálov. Uvažujete o spustení športového kanála?
V tomto momente to nie je téma. Stratégia je cielená jednoznačne na rozvoj streamovacej platformy Voyo, kde sa snažíme agregovať aj športový obsah. Vidíme tam veľký priestor na rast.
Koľko ľudí sledovalo futbalové EURO na Voyo?
To sú čísla, ktoré nekomunikujeme.
Štát, politici a Markíza
Koľko financií máte od štátu alebo štátnych firiem, napríklad od Tiposu?
Hovoríme o sume, ktorá nikdy nepresahovala desať percent výnosu z reklamných zdrojov z lineárneho vysielania a v prepočte na celkové príjmy je to ešte menej. V tomto roku je to výrazne pod päť percent, či už hovoríme o Tipose, o nákupe reklamného času zo strany ministerstiev komunikujúcich najmä európske projekty alebo o zdrojoch iných verejných organizácií, ktoré komunikujú napríklad zdravotné poistenie. Nie je to suma, ktorá by určovala naše biznisové správanie, ale rozhodne je porovnateľná aj s našou priamou televíznou konkurenciou.
Ako vnímate správanie politikov, ktorí verejne komunikujú, že budú trestať médiá škrtaním verejných výdavkov na reklamu, ak nebudú informovať „objektívne“?
Pri všetkej úcte, my si nevynucujeme záujem štátnych subjektov o inzerciu ani sa aktívne nezapodievame tým, či sa tak bude diať alebo nebude. Pre akéhokoľvek klienta poskytujeme reklamný priestor, o ktorom máme pocit, že predstavuje kvalitnú a efektívnu formu komunikácie. Či ju využije alebo nie, to je za hranicou môjho posúdenia. Koniec koncov, reklamný priestor vieme ponúknuť iným záujemcom.
Bolelo by vás, keby tie štátne peniaze odišli? Každý manažér by zrejme považoval za nepríjemné, keby prišiel o päť percent príjmov.
Nebudem tomu dávať žiadny prívlastok. Manažérsky je jasné, že tá suma nie je nerelevantná, ale určite nie je dôvodom na zmenu nášho biznisového uvažovania.
CME, PPF a Markíza
Nakoľko sa na vízii smerovania Markízy podieľali ľudia z materskej spoločnosti CME, prípadne zo skupiny PPF, ktorá vlastní CME?
To je otázka, ktorá by možno mala mieriť na kolegov v riadiacich štruktúrach nado mnou, ale pokúsim sa odpovedať. V každej krajine vidíme, ako sa televízie snažia transformovať na mediálne až multimediálne domy. Túto stratégiu realizuje aj CME a vzhľadom na úspech Voyo si dovolím tvrdiť, že sme v jej napĺňaní výrazne pred konkurenciou. Pracovať s rastovým potenciálom Voyo je zadanie, ktoré CME uskutočňuje vo všetkých krajinách a prirodzene je to aj moje zadanie alebo stratégia. To isté platí aj o digitalizácii.
Je slovenský trh skúšobný pre Voyo maximum?
Takto by som to nepovedal. Je to skôr v rovine, že česko-slovenský trh je pre skupinu kľúčový z pohľadu rastu, ktorý sa potom snažia replikovať aj ostatné krajiny.
Ste dlhoročný manažér firiem, ktoré patria do portfólia PPF. Kto vám ponúkol tú funkciu?
Jedno rozhodnutie, jeden človek – tak to u mňa nikdy nebolo. Samozrejme, nominácia generálnych riaditeľov do firiem v portfóliu PPF sa nedeje bez vedomia najvyššieho manažmentu vrátane CEO celej PPF. Dôvodom bol zrejme prienik zručností a schopností, ktoré ponúka moja skúsenosť z telekomunikačného sektora, so stratégiou, ktorú má CME naprieč krajinami, v ktorých pôsobí.
S kým komunikujete, kto je váš bezprostredný nadriadený? Chodíte aj na porady manažmentu PPF?
Výkon manažérskej právomoci vo vzťahu k firmám v rámci CME sa realizuje na úrovni skupiny CME a generálny riaditeľ skupiny je pán Didier Stoessel. V tomto momente je v pozícii môjho nadriadeného z pohľadu CME pani Klára Brachtlová (bývalá šéfka TV Nova, aktuálne interim deputy CEO a chief external affairs CME, pozn. red.).
Investície a Markíza
Do čoho vo firme investujete najviac?
Najväčšou položkou je program a jeho produkcia – či už ide o program pre lineárne televízne vysielanie, alebo program, ktorý sa špecificky kreuje pre potreby Voyo, keďže jeden z pilierov úspechu tejto platformy je postavený na Voyo origináloch. Snažíme sa viac investovať aj do digitálnych technológií a ľudského kapitálu.
Aký podiel výdavkov predstavujú investície do programu?
Je to najväčšia položka.
Viac ako sedemdesiat percent?
Je to väčšinová položka.
V ktorej oblasti cítite, že vás predbieha alebo dobieha konkurencia? Prípadne čím by ste sa možno chceli inšpirovať, pokiaľ ide o úspechy lokálnych hráčov na trhu?
Koho vy považujete za našu konkurenciu?
Napríklad prvú videotéku, dávno pred Voyo, mala konkurenčná TV Joj a nie Markíza.
Pre nás je najväčšia konkurencia voľný čas. Každý z nás musí spať či chodiť do práce a na trávenie voľného času nám ostáva relatívne obmedzený priestor. My sa snažíme byť partnerom, ktorý prináša do domácností, či už cez televízne, alebo iné obrazovky, nejakú formu zábavy a trávenia voľného času s blízkymi. Čas strávený pred obrazovkami sa zvyšuje, ale dnes oň súperíme s množstvom platforiem a iných nástrojov komunikácie. Ja osobne vytiahnem z vrecka smartfón možno stokrát v priebehu dňa, aby som si prečítal správy, pozrel krátke video či obsah na sociálnych sieťach. Veríme však, že ako plnohodnotný mediálny dom vieme o diváka zabojovať, pretože okrem platformy Voyo máme aj dva weby – tvnoviny.sk a markiza.sk.
Netflix a Markíza
A ak hovoríme o priamej konkurencii?
Ak sa rozprávame o iných streamovacích platformách, tak áno, globálnosť veľkých hráčov môžeme považovať za našu nevýhodu. Naša výhoda je zase v tom, že sme schopní lepšie rozumieť potrebám lokálneho diváka, pracovať viac s lokálnym obsahom a prostredím, ktoré je mu bližšie. To sú veci, na ktorých staviame a ktoré fungujú. Keď to zjednoduším, nemáme ambíciu byť globálnym Netflixom, ale vieme byť lokálnym Netflixom.
Za čo by ste pochválili ostatné televízie na lokálnom trhu?
To, čo dnes robí TV Joj veľmi dobre, je, že na rozdiel od našej stratégie má vyrolované množstvo samostatných kanálov a robí si na trhu pozíciu cez kvantitu a kanálovú skladbu. Zároveň išli agresívne do športového obsahu. Prvýkrát odvysielali majstrovstvá sveta v hokeji, čo je trend, ktorý sme my pretavili v nedávno spustenej propozícii cez Voyo maximum. Podobne ako my sa snažia hľadať príležitosti, ako rásť, a ak sa nám obom bude dariť, tak to bude v prospech diváka a trhu.
Joj aj RTVS už majú spravodajský kanál. Je to pre vás segment, ktorý vôbec nechcete obsadiť?
Myslím si, že tých spravodajských kanálov je už na Slovensku dosť. My máme najdlhšie večerné správy nielen v rámci slovenských televízií, ale aj na pomery CME. Neuvažujeme o samostatnom spravodajskom kanáli.
Z platených streamovacích platforiem ste podľa dostupných informácií dvojka na slovenskom trhu po Netflixe a pozerá vás šestnásť až dvadsať percent celkovej populácie. Môžete tieto údaje potvrdiť alebo spresniť?
Sledujeme najmä počet platiacich zákazníkov a parametre, ktoré ukazujú trendy, napríklad sezónnosť, fluktuáciu, náklady na návrat diváka na platformu a podobne. Voyo vnímame ako teleso, ktoré reaguje na obsah a mení sa v čase podľa ponuky, ktorú máme. Trend je rastúci, máme jasné miesto v poradí streamovacích platforiem a sme s tým spokojní. V tomto roku sme primárne riešili to, ako znížiť mieru odchodu zákazníkov, takzvaný churn, a súčasne to, ako najlepšie osloviť nových divákov.
Voyo má údajne zo všetkých streamovacích platforiem na lokálnom trhu najvyššiu mieru nespokojnosti klientov, najvyšší podiel klientov, ktorí tvrdia, že im nestálo za to zaplatiť si predplatné po uplynutí skúšobnej doby a trojnásobne vyšší podiel klientov, ktorí si ho nechcú ďalej predplácať napríklad v porovnaní s Netflixom. Môžete to potvrdiť?
Odpoviem vám inak. Je množstvo ukazovateľov, ktoré hovoria o tom, že zákazníci sú s Voyo spokojní – rozpoznateľnosť značky, ochota odporučiť Voyo iným, napokon už ten rast počtu predplatiteľov hovorí sám za seba. Úspech Voyo je postavený v zásade na troch pilieroch. Máme tam rozsiahlu ponuku programov zo staníc skupiny Markíza obohatenú o možnosť sledovať ich v predstihu. Máme tam vlastný obsah, teda Voyo originály, ktoré sú dostupné len na tejto platforme. Do tretice tam máme aktuálny aj exkluzívny športový obsah.
To, že nejakí zákazníci dopozerajú nejakú sériu a potom odídu, sa nám, samozrejme, stáva, ale vždy je to aj fenomén, ktorý je pre nás príležitosťou. Ak cez Formulu 1 získame tisícky zákazníkov, tak zadaním pre marketingový a digitálny tím Voyo je ponúknuť týmto zákazníkom ďalší zaujímavý obsah a dôvod, aby na Voyo zotrvali. Nechcem sa dostávať k jednotlivostiam v hodnotení, skôr vysvetľujem celkový trend, ktorý je extrémne pozitívny. Voyo rastie tempom a má čísla, s ktorými sme maximálne spokojní.
Lokálny obsah a licencie
Program na jeseň ste už predstavili. Mali by pokračovať seriály Dunaj, k vašim službám, Mama na prenájom, Extrémne premeny Slovensko či Farma. Aký ďalší originálny a lokálny obsah pripravujete?
Doplním, že ponúkneme aj tretiu sezónu seriálu Druhá šanca, novú sériu zábavnej šou Možné je všetko! a už štvrtý raz sa vráti Love Island. Na Voyo máme z vlastnej tvorby dokumentárnu sériu Kauza Kramný, stand-upy Joe Trendy: Prečo práve ja?, Kubo Lužina: Láska zvíťazí, pribudne druhá séria Sex O’Clock a iné tituly alebo série, ktoré sa pripravujú v ďalších fázach.
V rámci lineáru ideme do nákladných, výpravných projektov, touto cestou ide televízia už štyri či päť rokov. V prípade Voyo investujeme do obsahu, ktorý je výlučne lokálny. To sú dokumenty či kriminálne série inšpirované skutočnosťou ako Metóda Markovič: Hojer, Kauza Kramný a podobne.
Dá sa to ilustrovať na objeme investícií do vlastnej tvorby alebo na tom, ako sa zvyšujú investície do vlastnej tvorby v pomere k licencovaným formátom?
Objem investícií do vlastnej tvorby narástol za posledných päť rokov o viac ako päťdesiat percent. Pomer nákladov vlastnej tvorby k licencovaných formátom je aktuálne tri ku jednej, pre porovnanie, päť rokov dozadu to nebolo ani dva ku jednej. Ideme do kvality, spolupracujeme so špičkovými tvorcami a tento rok sme získali aj niekoľko filmových ocenení.
V akej fáze sú po úspechu EURO rokovania o akvizícii licencií na budúce futbalové šampionáty?
Markíza vlastní práva na Majstrovstvá Európy 2028, práva na Majstrovstvá sveta 2026 a 2030 by sa mali na trhu uzavrieť v blízkej budúcnosti. Majstrovstvá sveta v hokeji sú do roku 2028 v rukách našej konkurencie. Do roku 2027 máme práva na futbalovú Niké ligu.
Máte ambíciu získať hokejové majstrovstvá sveta po roku 2028?
Športový obsah je jedným z dôvodov, pre ktorý si ľudia zapínajú program naživo, či už ho konzumujú cez lineárne vysielanie, alebo digitálne platformy. Platí tiež, že šport ako segment rastie. Každý zodpovedný manažér musí mať záujem o získanie zaujímavého športového obsahu. Nákupy športových práv preto budeme veľmi aktívne a intenzívne zvažovať.
Zmeny spravodajstva
Spravodajstvo bolo dlhodobo najsledovanejším formátom Markízy a vy ste ho krátko po príchode začali meniť. Aký má ekonomický zmysel zasahovať do fantasticky rozbehnutého vlaku?
Manažérsky neplatí, že keď niečo funguje, tak je to správne. Je vždy legitímne pýtať sa, ako niečo môže fungovať lepšie. My sme mali v posledných rokoch share spravodajstva priemerne pod tridsať percent, pričom v minulosti spravodajstvo prinášalo oveľa vyššie čísla. Tento pokles nie je nevyhnutne len výsledkom celkového poklesu záujmu o televíziu. Koniec koncov, televízia Nova má priemernú sledovanosť spravodajstva doposiaľ vysoko cez tridsať percent.
Nova pôsobí v Česku na trhu, kde si priestor kvalitnej a kritickej žurnalistiky obsadila verejnoprávna televízia. Je asi zmysluplné, že sa dlhodobo orientujú na ľahší obsah, na „mačičky“, a tento segment obsadili ako prví. Na Slovensku je mediálna situácia iná, priestor „ľahšieho“ spravodajstva je už obsadený TV Joj. Je racionálne kopírovať konkurenciu, keď ste dosiahli také skvelé úspechy s kritickým spravodajstvom?
A máte pocit, že nerobíme kritickú žurnalistiku?
Od januára vidíme, že s doterajšou podobou spravodajstva máte problém. Priestor na kritickú žurnalistiku v hlavnom spravodajskom vysielaní výrazne klesol.
Čím argumentujete?
Podrobný rozbor spravodajstva nemám, ale keby sme si urobili mini prieskum, tak určite každý povie, že búrok a sopiek je vo večerných správach Markízy oveľa viac, jednej téme sa venujú dva či tri príspevky, a to zákonite znamená, že priestor na aktuálne politické otázky či kauzy sa výrazne zmenšil.
Ja viem priniesť anekdotický pohľad z posledných týždňov, podľa ktorého sme najaktívnejšie pokrývali protesty proti koalícii či pokusy o odvolávanie ministrov. Stále robíme to, čo vždy – venujeme sa najdôležitejším politickým a spoločenským témam. Áno, niektoré programové a dramaturgické zmeny sa dejú, napríklad sa snažíme priniesť tému cez reportáž, následne živý vstup či účasť redaktora v štúdiu a ponúknuť rôzne uhly pohľadu.
Čo sa týka podstaty spravodajstva, nemáme dôvod ani úmysel odstúpiť od dôslednosti, kritickosti a náročnosti. A máme na to dostatok priestoru. Do zmien sa púšťame aj preto, že máme na večerné správy 52 minút a snažíme sa z čisto komerčného hľadiska udržať pri nich diváka po celý čas.
Tvrdíte, že spravodajstvo ostalo obsahovo rovnako bohaté a kritické, čo sa týka udalostí z politiky či rezortov, ako bolo pred vaším príchodom alebo pred príchodom nového šéfa spravodajstva Michala Kratochvíla?
Úplne vážne a zodpovedne hovorím, že spravodajstvo naďalej rovnako pokrýva najrelevantnejšie spoločenské a politické udalosti. Sú dni, keď máme šesť politických príspevkov, ktoré sú relevantné pre celoštátnu televíziu a majú aj komerčný rozmer pre televíziu z pohľadu zaujatia diváka. Potom tu sú dni, keď máme dva. Naše správanie nesúvisí s čímkoľvek iným, než s autonómiou rozhodovať sa o tom, ktoré príspevky sú alebo nie sú zmysluplné.
Vízia spravodajstva
Nikdy ste redaktorom spravodajstva nepredstavili ucelený projekt alebo víziu, ako má vyzerať hlavné televízne spravodajstvo pod novým vedením. Ako teda?
Nie som šéf spravodajstva, môžeme sa rozprávať o koncepčných veciach a o tom, že chcem, aby správy fungovali, boli férové, nestranné, relevantné a prinášali kľúčové udalosti v danom dni z politicko-spoločenského hľadiska. Nebudem sa však tváriť, že keď je schôdza parlamentu, tak o tom musí byť nevyhnutne reportáž, hoci to bude opäť len rovnaká opozično-koaličná „prekáračka“, aká bola včera a aká bude zajtra.
V číslach za prvý polrok je vidieť, že trend sledovanosti spravodajstva je minimálne rovnaký a v niektorých mesiacoch vyšší ako vlani. Zároveň sa nám darí zvyšovať náskok oproti spravodajstvu konkurencie. Spravodajstvo teda nemožno vyhodnocovať z pohľadu, že siahame do niečoho, čo funguje, lebo aj z toho krátkodobého obdobia vidíme, že dokážeme hýbať s číslami nahor.
Naopak, podľa medializovaných údajov sledovanosť spravodajstva klesla, hoci len jemne. Aktuálne porovnanie sledovanosti Novín TV Joj a Televíznych novín Markízy ukazuje, že rozdiel sa v lete znižoval v prospech konkurencie a v priebehu júla a augusta vás minimálne štyrikrát predbehli.
Áno, máte pravdu, za uplynulý mesiac ten trend vyzerá opačne. Súvisí to s olympijskými hrami a s tým, že divák Markízy je mladší. V prípade prekrytia hier a Televíznych novín bol odliv divákov smerom k olympiáde väčší ako v prípade TV Joj a isté rozkolísanie prinieslo aj naše EURO. Stále však platí, že od januára do polovice augusta sa náskok nášho spravodajstva pred sledovanosťou TV Joj zvýšil v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
Nie je však cieľom prekárať sa o desatinách percenta. Zmeny robíme preto, aby spravodajstvo bolo čo najrelevantnejšie pre ľudí. Ak teda hovoríme napríklad o vládnom špeciáli, ktorý letel s politikmi na EURO, tak je otázka, či je to téma nosná aj na tretí deň alebo už nie. Vôbec to však neznamená, že nepokrývame relevantné témy, koniec koncov, prečo by sme inak boli takým terčom kritiky vládnych predstaviteľov? Ústup od kritickosti a snahy prinášať relevantné informácie určite nie je náš cieľ.
Ako šéfovať spravodajstvu
Cieľom kritiky politikov sa stávate práve pre prácu redaktorov spravodajstva, ktorí však zároveň vyjadrujú znepokojenie nad tým, kam smeruje spravodajstvo na čele s riaditeľom centra publicistiky Michalom Kratochvílom. Vaši ľudia hovoria o tom, že nevhodne zasahuje do ich práce. Bolo to dobré rozhodnutie vymenovať ho za šéfa spravodajstva?
Na začiatku tohto roka boli skutočnosti, s ktorými sme sa vysporiadali, snažili sme sa ich uzavrieť a už nemienim donekonečna hodnotiť moje fungovanie alebo fungovanie kolegu Kratochvíla. Ak by tomu tak nebolo, tí redaktori by tu už možno nezostali. Ich každodenná práca potvrdzuje to, o čom sme hovorili. Zároveň máme záujem mať dostatočne silné vnútorné procesy na to, aby sme si boli vnútorne manažérsky istí, že naše spravodajstvo je férové, nestranné a objektívne.
Čo sa týka spôsobu výkonu práce redaktorov, plne stojíme za ich prácou, rešpektujeme ich novinársku slobodu a v tomto duchu nazeráme aj na vzájomné fungovanie do budúcnosti. Dôkazom je aj naša ambícia pokračovať s reláciou Na telo v jesennej štruktúre.
Prišli k vám nejaké podnety od redaktorov vo veci zásahov do ich práce, odkedy ste uzavreli dohodu o pravidlách fungovania spravodajstva?
Nie, od februára tohto roku mi okrem spomínaného listu neboli adresované žiadne ďalšie podnety.
Neuvažujete nad tým, že by ste túto pozíciu obsadili Slovákom – z pragmatického dôvodu, že človek zo zahraničia nemá takú historickú pamäť a cit na význam udalostí ako domáci?
Práve v osobe Michala Kratochvíla sa ponúka istá forma nového pohľadu, nového spôsobu vedenia tímu a realizovania vecí. Jeho pôsobenie v Nove vnímam skôr ako pridanú hodnotu, pretože vie ponúknuť iný pohľad, ale vzhľadom na jazykovú a kultúrnu blízkosť zároveň nie úplne irelevantný alebo odťažitý od slovenskej reality.
Bude novou tvárou relácie Na telo Karolína Lacová?
Platí, že pracujeme na tom, aby sme túto diskusnú reláciu priniesli na televízne obrazovky v jesennej programovej štruktúre.
Ste spokojní s prvými týždňami vysielania nového kanálu Markíza Klasik?
Na úvod to hodnotím viac než pozitívne. Uvidíme, aké budú výsledky na jeseň, keď sa novinka plnohodnotne usadí v rámci celkovej skladby kanálov skupiny. V tomto týždni mala Markíza Klasik celodenný share cez štyri percentá, takže na úvod sú to veľmi dobré čísla.
Ľudia a sťahovanie
Kedysi chodili na konkurzy tisícky uchádzačov, o prácu v Markíze bol obrovský záujem. Ako sa vám darí obsadzovať pracovné pozície v súčasnosti?
Všeobecne máme veľmi malú fluktuáciu, je tu veľa ľudí, ktorí s Markízou žijú celý život, za to som vďačný. Čo sa týka obsadzovania nových pozícií, stále sme jednotka na trhu, pôsobíme v atraktívnom odvetví, takže nemáme problém nájsť nových kolegov.
Budete sa sťahovať zo sídla v Záhorskej Bystrici? Po takmer tridsiatich rokoch rastu sú vám už tieto priestory zrejme malé…
Krátkodobo to téma nie je. Z dlhodobého hľadiska by bolo manažérsky nesprávne to vylúčiť. Napríklad výrobu realizujeme v inej časti Bratislavy a ak by bola na stole lepšia alternatíva, ktorá by nám pomohla konsolidovať tieto praktické potreby, tak v budúcnosti je možné aj sťahovanie.
Čo sa vám najviac podarilo za rok na čele Markízy?
Neviem, či sa mi to podarilo, ale myslím si, že ako inštitúcia sme boli schopní zodpovedne sa zhostiť úlohy lídra v neľahkom prostredí. Nemám inú ambíciu, než snažiť sa v tomto duchu ísť aj ďalej.
Poznámka redakcie: rozhovor prebehol ešte pred predstavením nového online videoprojektu novinárov okolo Michala Kovačiča s názvom 360.