Na scéne je nová akvizícia česko-slovenského startupu svetovou firmou. Facebook iba v utorok večer oznámil, že do svojej divízie Oculus Studio pričlení česko-slovenské herné štúdio Beat Games (niekdajšie Hyperbolic Magnetism), ktoré stojí za megaúspešnou VR hrou Beat Saber.
Napriek tomu, že ani jedna zo strán nezverejnila sumu predaja, je jasné, že pôjde o väčší obchod. Za hrou stoja dvaja spolužiaci z Popradu Ján Ilavský s Vladimírom Hrinčárom, ktorí ju naprogramovali, a Čech Jaroslav Beck, ktorý ju vytiahol manažérsky aj hudobne, pričom ich produkt sa za krátky čas od svojho vydania stal najúspešnejšou hrou pre virtuálnu realitu (VR) na svete.
https://www.instagram.com/p/B22hn89Cgh-/
„Beat Saber začínal ako malý nezávislý projekt a ja som nikdy neočakával, že sa stane nejaká z takých šialených vecí, aké sa udiali za posledný rok. Som veľmi vďačný a verím, že tento krok (akvizícia Facebookom, pozn. red.) nám umožní vytvoriť úžasné veci – rýchlejšie, jednoduchšie a s pomocou extrémne talentovaných ľudí,“ napísal už pár minút po tom, ako Facebook oznámil akvizíciu, jeden zo spoluzakladateľov štúdia Ján Ilavský.
Stojí za VR hrou, ktorá za prvý mesiac zarobila 2 milióny dolárov
Napriek tomu, že nie sú známe žiadne detaily predaja, česko-slovenskí vývojári už oznámili, že síce budú pokračovať pod hlavičkou VR divízie Facebooku Oculus Studio, no aj naďalej budú
aj spolu s tímom sídliť v Prahe.
Hrať Beat Saber je podľa jedného z autorov jednoduché. Foto: archív J. Ilavského
Na vývoji ich najznámejšej hry začali pracovať pred troma rokmi. Hra, z ktorej do dnešného dňa predali viac ako milión kópií, sa pritom drží jednoduchého princípu. „Hráč drží v rukách dva virtuálne meče a pomocou nich v rytme hudby rozsekáva kocky, ktoré na neho postupne letia,“ povedal Ján Ilavský v
januárovom rozhovore pre Forbes.
Úspech na seba nenechal dlho čakať: Skôr, ako bola hra dokončená, zarobila dva milióny dolárov a po vydaní mala vysoké hodnotenie od užívateľov. Tržby z predaja hry doposiaľ prekročili 20 miliónov eur.
Facebook zároveň pri oznámení akvizície zdôraznil, že si nebude uplatňovať exkluzivitu hry iba na svoje platformy. Pre sociálnu sieť ide už o druhú akvizíciu v rámci jej platformy pre rozšírenú a zmiešanú realitu. V septembri tohto roka získali newyorský startup CTRL-Labs.