Detská karta od Tatra banky na svojej ploche zachytáva výrez zo šiat z úspešnej kolekcie Fullove. Stoja za ňou módna návrhárka Lenka Sršňová a grafický dizajnér Ondrej Jób. Lenka má rada intenzívne farby, výrazne vzory a príbehy, ktoré módou rozpráva. Ondrej je oceňovaný dizajnér, ktorý vytvoril vyše dvadsať písmen.
-
-
Model šiat z kolekcie Fullove od Lenky a Ondreja. Zdroj foto: Archív Tatra banky
-
-
Umelci Lenka Sršňová a Ondrej Jób. Zdroj foto: Archív Tatra banky
-
-
Lenka Sršňová a Ondrej Jób na predstavení nových dizajnov kariet od Tatra banky. Zdroj foto: Archív Tatra banky
-
-
Detská debetná karta Visa Electron od Tatra banky s dizajnom Lenky Sršňovej a Ondreja Jóba. Zdroj foto: Archív Tatra banky
Ako vznikla myšlienka spraviť kolekciu inšpirovanú Ľudovítom Fullom? Prečo práve on?
Lenka: Som srdcom Ružomberčanka a do Galérie Ľudovíta Fullu chodím odmalička. Vždy ma to miesto fascinovalo. Z obrazov na vás doslova skáču neskutočné farebné kombinácie, rôzne tvory a postavy.
A tak sa stalo, že som sa po čase vrátila do galérie už ako aktívny dizajnér a začal sa tvoriť príbeh kolekcie Fullove. Nebol to zámer vytvoriť takú rozsiahlu kolekciu, vyvinulo sa to postupne a veľmi spontánne.
Pre módnu kolekciu ste vytvorili originálne dezény. Ktoré motívy z Fullovej tvorby sa v kolekcii objavujú?
Ondrej: Motívy v kolekcii Fullove by sa dali zaradiť do štyroch samostatných skupín – zvieratá, abstraktné geometrické objekty, kvety a postavy moreny či nevesty a zbojníka s družinou.
Ako vzory vznikali?
Ondrej: Na začiatku sme s Lenkou dôkladne preskúmali kompletnú expozíciu galérie a dohodli sa na tematických okruhoch, ktoré by sme radi spracovali – tak vznikli spomínané štyri skupiny motívov.
Nakoľko sme už dobre zabehnutí, v ďalšom kroku mi dala voľnú ruku a ja som pripravil prvé návrhy vzorov. Tie sme následne spolu predebatovali a dali sme dokopy celú dramaturgiu tak, aby boli vzory, farby a veľkosti v kolekcii rovnomerne zastúpené naprieč všetkými modelmi.
V čom bolo zaujímavé spojenie módy a grafického dizajnu?
Lenka: Ondrej je primárne dizajnér písma, a keď spolupracujeme na dezénoch, dostáva sa do roviny textilného dizajnéra. Mám rada jeho čistý rukopis, lineárne a grafické skratky, ktoré používa.
Ja sa naopak držím príslovia „viac je viac“ a neraz kombinujem na prvý pohľad nekombinovateľné. Keď už sú modely na móle, je to bohatá dynamická hra tvarov, vzorov, farieb a energie. Pri Fullove sa naše temperamenty perfektne zladili.