Nie je firemné sídlo ako firemné sídlo. Určite to potvrdzuje „centrála“ herného štúdia Keen Software House a firmy GoodAI Slováka Mareka Rosu. Tie totiž sídlia netradične v pražskej historickej vile z 18. storočia neďaleko centra českej metropoly.
„Odjakživa som mal predstavu, že jedného dňa budeme mať sídlo firmy v budove, ktorá bude len naša. Výsledok je, samozrejme, aj dielom náhody, pretože nájsť dobrú nehnuteľnosť v Prahe je problém – veľa sa ich nepredáva. Mal som šťastie, že bola k dispozícii práve takáto pekná budova s atraktívnym pozemkom. Následne sme si ju upravili podľa našich predstáv – interiér aj záhradu,“ opísal Rosa. Barokové sídlo postavil v roku 1760 rád teatínov a pôvodne plnilo úlohu kláštora. Následne malo na svojich pozemkoch dokonca i skleníky s exotickou flórou a v tridsiatych rokoch slúžilo ako ubytovňa pre robotníkov z neďalekej fabriky na vosk. Práve jedno z období histórie vily bolo inšpiráciou pre aktuálny názov firemného sídla – Oranžéria.
Office herného vývojára Mareka Rosu v lukratívnej nehnuteľnosti zaujme viacerými popkultúrnymi artefaktmi, no ako prvá padne do oka zrejme replika rímskeho brnenia. Práve Rímska ríša šéfa herného štúdia fascinuje od detských čias. „Neskôr sa spojilo niekoľko náhod. Môj kolega Vašek, ktorý sa venuje postapokalyptickému roleplay, poznal ľudí z komunity zaoberajúcej sa Rímskou ríšou a historickými bojmi. Tí mi ponúkli, že pre mňa na mieru vyrobia brnenie rímskeho legionára,“ okomentoval Rosa.
Fascinácia Rímom sa vo firemnom sídle pretavila do inventára vily. Na Rosu pózujúceho práve v rímskom brnení narazíte na fotografii štylizovanej do olejomaľby. Za kolážou stojí jeden z Rosových kolegov
Niekoľko dekád počas bývalého režimu sa v historickej vile stretávala socialistická mládež. Po pionieroch a dlhé roky po revolúcii sa dobová vila stala sídlom firiem Mareka Rosu, ktoré sa primárne zaoberajú vývojom hier a univerzálnou umelou inteligenciou.
Obzvlášť bizarnou ozdobou je sedem metrov dlhá „freska“ inšpirovaná maľbami Sixtínskej kaplnky. Tá víta návštevníkov na strope vo vestibule Oranžérie a vychádza z hry, za ktorou stojí Rosovo štúdio Space Engineers. „Snažili sme sa dosiahnuť barokový, opulentný efekt, keď ľudia môžu študovať obraz hodiny a stále objavovať niečo nové,“ opísal vývojár.
Interiér Rosovho sídla zdobia repliky známych olejomalieb, napríklad aj tých z portfólia českého ikonického maliara Zdeňka Buriana. Ten sa preslávil najmä maľbami realistických pravekých jašterov, ktoré v detstve učarovali aj budúcemu hernému vývojárovi.