Slovenská softvérová spoločnosť Capturing Reality sa stala súčasťou herného gigantu Epic Games, ktorý stojí napríklad za hitom Fortnite. Akvizíciu ohlásili v utorok (9. marca), slovenská spoločnosť sa začlení do ekosystému Unreal Engine, ktorý je podľa Guinnessovej knihy rekordov najúspešnejším enginom videohier.
Capturing Reality, ktorú v roku 2013 založili Tomáš Bujňák, Martin Bujňák a Michal Jančošek, vytvorila fotogrametrický softvér na 3D repliky RealityCapture, ktorý dokáže rekonštruovať objekty a scény akejkoľvek veľkosti z obrázkov a laserových skenov. „3D skenovanie poskytuje s vysokou presnosťou a výsledné objekty tvorí mnohonásobne rýchlejšie ako konkurenčný softvér,“ informovala Capturing Reality v tlačovej správe.
V rámci skupiny Epic bude slovenský tím úzko spolupracovať s tímom Unreal Engine, vývojárom po celom svete to umožní okamžité vytváranie fotorealistických 3D modelov.
„Epic Games má už preukázané skúsenosti so zapracovaním existujúcich technológií tak, že sa stali dostupnejšími pre vývojárov naprieč odvetviami,“ uzavrel Martin Bujňák, spoluzakladateľ spoločnosti Capturing Reality a dodáva, že toto spojenie by malo posunúť celý priemysel
fotogrametrie vpred.
Capturing Reality by mala okrem herného biznisu pokračovať aj v spolupráci s ďalšími odvetviami – vizuálne efekty, film, geodézia, architektúra, strojárstvo, stavebníctvo a kultúrne dedičstvo. A to vrátane firiem a segmentov, ktoré Unreal Engine nepoužívajú.
„Capturing Reality považujem za tím najpôsobivejších odborníkov v segmente fotogrametrie,” povedal Marc Petit, generálny riaditeľ pre Unreal Engine. „V rámci softvéru RealityCapture vytvorili jeden super výkonný nástroj a máme to šťastie privítať ich v našej Epic Games rodine.”
Našli ste chybu? Napíšte na editori@forbes.sk